mandag den 22. juni 2009

Fuld fart frem - med hovedet først

Eller muligvis med hovedet under armen..? Tror begge muligheder på bedste vis opsummerer min tilgang til tingene lige for tiden. Og med tingene mener jeg den der eksamens-ting, der ligger og griner ad mig (helt sikkert ikke med mig) indenfor den nærmeste fremtid (som i på onsdag). Læste her for nyligt et citat, der lød som følger: "Eksamen er den flittigste fest!" (tåbeligt citat)- og det har så (for)fulgt mig lige siden - for, hånden på hjertet, jeg har nok ikke lige været den flittigste blandt de flittige, og som om det ikke var nok at vide det (aller inderst inde) - så skal man også belemres med yderligere dårlig samvittighed via sådan et emsigt citat. Pfft!

Har meget levende billede i hovedet af indtørret underviser med mølædt fløjlsjakke, inkl læderlapper på albuerne, der hænder-gnidende fremgnægger det... Jo jo... sådan må det være.

Nå ja - forresten - "Fuld fart frem - med hovedet først" har, selvfølgelig, at gøre med forestående eksamen + mangelfuld læsning + nogenlunde vished om et pauvert resultat.
3 elementer der i enhver anden situation (eks: skrænt forude + ingen faldskærm + nogenlunde vished om brækkede lemmer) ville få en til at stoppe op og søge en alternativ rute. Men ikke i dette tilfælde... Næe nej. Her må jeg bare fortsætte glidebanen - selvom jeg ved at det næsten kun kan gå galt. Bugger! Hvem der dog bare havde været lidt mere flittig i januar, februar, marts...
Men oh well... intet er så galt, at det ikke er godt for noget (er der nogen der mener - jeg vælger at forholde mig afventende) - så summasumarum jeg fortsætter fremad for fuld skrue... Lidt kamikazepilot er man vel altid

Ingen kommentarer: