tirsdag den 23. juni 2009

Vi vil fred her til lands....

Er netop på vej til Skt Hans aften på Amager Strand... Glæder mig egentlig ret meget, for Skt Hans har altid været lidt af en favorit i min verden. Fordi det er midsommer, lyse og lange nætter,der er bål, det er smukt og så er der: Midsommervisen!
Ja - jeg indrømmer blankt, at jeg er lidt en sucker for den gamle traver, og for at det ikke skal være løgn, kan jeg bedst lide den gamle version (ja jeg fylder 1000 år næste gang). Jeg ved ikke, hvad det er, men jeg får altid lidt en klump i halsen og bliver lidt rørt, når folk står omkring bålet og nå ja synger... Er åbenbart ved at blive gammel og sentimental - men det rammer bare et eller andet blødt sted i mig.
Jeg er normalt ikke videre national-patriotisk anlagt, men der er noget ved den danske sommer (når vejret er godt!), der gør, at der ikke er ret mange steder i verden, jeg hellere vil være.
Så - god Skt Hans Aften til alle!



(Billede lånt fra www.dmi.dk)

Ingen kommentarer: