lørdag den 20. juni 2009

Om at være dronningen....

af overspringshandlinger.... Hvis man kunne erhverve sig en grad i overspringshandlinger, ville jeg pt være i gang med at skrive en ph.d. Eller i hvert fald tænke på at gøre det, mens jeg overspringshandlede for fulde gardiner. For jeg vil vove den påstand, at jeg er dronningen af overspringshandlinger. Ikke fordi det er noget, jeg er særlig stolt af - det er bare et faktum, som jeg må forholde mig til. Heldigvis lader det til, at det kun slår (rigtig meget) igennem, når det har med mig selv at gøre. Sådan at forstå, at jeg for det meste godt kan få måsen i gear, når det drejer sig om opgaver for andre. Det er bare, når jeg skal gøre noget for min egen skyld (som at skrive den der manglende opgave eller læse til eksamen), at filmen knækker, og min hjerne begynder at arbejde på højtryk for at finde på måder, hvorpå jeg kan undgå - eller i det mindste udskyde - at gå i gang med arbejdet. En yderst dårlig vane... Crap dammit! (og desuden tilfældet lige præcis nu, hvor jeg sidder her og skriver - fremfor at læse om "Putins Rusland", som er en del af pensum til min (forhåbentlig) aller, allersidste eksamen - forudsat jeg består). Suk!
Tror jeg har brug for en værge - eller i det mindste en voksen. Gad vide om man kan ansøge kommunen om sådan én?

Ingen kommentarer: