mandag den 19. oktober 2009

Ups! I did it again...

... lavede chili-tricket, hvilket muligvis vil resultere i ekstremt røde og brændende øjne i morgen tidlig. Oooh goodie! Gaarhh...
Inspireret af min tidligere græskar-eskapade, besluttede jeg mig for at lave græskarsuppe til aften - hvor en af ingredienserne var frisk chili. Smart som jeg er, går jeg glad i gang med at snitte chili - uden at tænke videre over at det kommer til at sidde fast på mine fingerspidser resten af aftenen - eller det vil sige; kommer først i tanke om hele fingerspids-chili problematikken, da jeg for et øjeblik siden skal tage mine kontaktlinser ud.
Da kommer jeg pludselig i tanker om, dengang da jeg, efter en anden chili-rensnings-seance, havde taget mine kontaktlinser ud om aftenen - og viste det sig - lagt dem i chili-saltvands-lage natten over. For fanden da! Hvor gjorde det skideondt, da jeg satte kontaktlinserne i morgenen efter. Jeg skal love for, at jeg vågnede - også i den grad! Fååååk - smerte og røde, brændende øjne galore!

Note to self: SKYL linserne i morgen tidligt - GRUNDIGT! (en gang morgenvækning med chili er mere end nok...)

(suppen blev forresten ret fantastisk - når jeg selv skal sige det. Og så er den tilmed super nem at lave - What's not to like?!)

Ingen kommentarer: