søndag den 12. juli 2009

Søndag

Som er sådan semi-kedelig. Eller nærmere seriøst dødsens kedsommelig. Mest fordi jeg er ramt at akut dovenskab, kedsomhed og manglende evne til at tage mig sammen til at gøre noget som helt overhovedet. - Hvilket faktisk synes at være en tilbagevendene lørdags/søndagstilstand - og noget jeg måske synes er en anelse irriterende. Hvorfor er det lige, at jeg bliver ramt af tunge arme/ben/krop hver evig eneste weekend -når det er der, jeg burde fise rundt og lave alle de fantastisk sjove ting, som jeg ikke når i løbet af ugen?! Fandens til usamarbejdsvilligt korpus - der hellere bare vil rulle sig sammen på sofa og sove - arhmen! det kan da ikke være meningen?!
Kunne godt tænke mig at være typen der havde tonsvis af weekend-energi (og ikke kun om aftenen/natten hvor jeg har tendens til at vågne op til dåd... gad vide om det skyldes et hidtil uopdaget ugle-/flagremusgen hos mig??)

Anyway - hvis jeg nu var den dags-aktive type, ville jeg nu være i gang med større oprydnings/rengøringsprojekt i lille lejlighed, inkl udtænkning af nye opbevaringsmuligheder for de uanede mængder af ragelse, som jeg igennem tiden har fået samlet sammen, men som jeg ikke nænner at smide ud... Og det på trods af at der virkelig er tale om ragelse (der kan favne over alt fra gamle knapper til kagedåser...) En anelse belastende fordi mit samlergen/jeg-kan-ikke-smide-ting-ud-gen skal slås om pladsen med en trang til enkelthed og overskuelighed. Hvilket vel gør det muligt at tale om en interessekonflikt - bare en nitte at jeg partout skal lægge krop/hoved til den.

Hvis jeg kunne få min søndags-trætte krop i sving (der faktisk tilbragte lørdag aften på sofaen, og derfor virkelig ikke kan tillade sig at være så ugidelig) - ville jeg som nævnt være i gang med rengøring/oprydning. Eller bedre endnu: malerprojekt af ret-så-skramlet spisebord! Jeg tænker farver og striber! (nok mest farver og ikke så mange striber).

-Mest af alt ville jeg faktisk ønske, at det ikke virkede så patetisk og spild af penge at have rengøringshjælp til mikroskopisk lejlighed. For ellers ville jeg helt klart have det. Kan virkelig ikke se det sjove i at lege med Ajax - heller ikke selvom jeg har forsøgt at anspore mig selv gennem indkøb af varianten Fetês de Fleurs.

Noget helt helt andet - og sjovere synes jeg - er, at jeg er blevet bedt om at lave et interview med en cubansk musiker, der kommer til Kbh i august. Det synes jeg, helt personligt, er overdrevet fantastisk! På trods af at jeg 1)aldrig har lavet et interview før, 2)det skal foregå på spansk, som jeg kun taler til husbehov 3)jeg mangler at finde en tolk og 4)at jeg pt ingen anelse har om, hvad jeg skal spørge manden om... Oh well - detaljer Lille John... (citat Robin Hood - ham ræven fra tegnefilmen)
Har jo en lille bitte journalistdrøm i maven, som nu kan prøves af.

Ingen kommentarer: