fredag den 8. januar 2010

It's fashion baby...

Apropos gårsdagens indlæg om TV3's sendeflade torsdag aften - så slog det mig pludselig, at der indenfor det sidste års tid er kommet en ikke ubetydelig mængde moderelaterede programmer på tv (måske primært på TV3 - men alligevel).

I går var der som nævnt hele 3 af slagsen: America's Next Topmodel - The Fashion Show og Running in Heels. Underholdende - men ret intensivt ikk?

Jeg ved ikke lige, hvor jeg vil hen med det her - men studsede lidt over det i går. Syntes ikke at kunne huske, at der har været så meget fokus på mode - og så mange moderelaterede tv-programmer tidligere.
Så sidder og funderer lidt over, om det mon er en sidegevinst/"spin-off" fra hele Sex and the City hypen? Eller om sådan noget som øget fokus på modeblogging og modebloggere med mere, mon også kan have en påvirkning på en stations sendeflade?
Jeg mener - i Sverige har modebloggere jo fået helt enormt meget eksponering, og dermed en vis indflydelse, seneste eksempel er Elin Klings deltagelse i den svenske udgave af Vild med Dans.
Aviser og modeblade har allerede taget modebloggerne under deres vinger - så man kan vel også forestille sig, at tv-mediet vil gøre noget for at tækkes denne nye gruppes primære interesse - mode og den verden der omgiver den.

Hmm well... som sagt - ved ikke lige hvor jeg vil hen med det... men nu er det da ude i verden. Any thoughts?

2 kommentarer:

Alice sagde ...

Ringede for at brokke mig over noget på 3 + for noget tid siden, og fik bl.a. at vide at 3+´s målgruppe var primært mænd. Dette indlæg får mig til at konkludere at tv3's målgruppe må være kvinder. :)

Mht. modebloggere; er der vist noget om at det er "in", i denne måneds Elle.. Dejligt med mere fokus på mode :)

Hald sagde ...

Du har nok fat i noget mht tv3's målgruppe: på torsdage (om ikke andet) er den helt sikkert kvinder!

Og derudover - helt sikkert - dejligt med fokus på mode. Ingen klager herfra! :)